De hond en ijs!!!

In dit forum kun je studiemateriaal vinden
Plaats reactie
Leoniek
Berichten: 103
Lid geworden op: 27-08-2010 11:14

De hond en ijs!!!

Bericht door Leoniek » 29-11-2010 19:02

Sinds gisteren ligt er op sommige plassen weer ijs op het water en dat zorgt voor probleempjes :?

Wij van hondenschool het kwispelaartje zijn van mening dat een hond NOOIT op het ijs mag lopen. Als een hond (jong of oud) door het ijs heen zakt en niet snel genoeg naar de kant kan komen is het heel waarschijnlijk dat de hond heel snel overlijd. Honden zijn binnen een minuut onderkoeld door het koude water en kunnen dan niet meer de kracht vinden om naar de kant te komen.

Wij mensen zijn ook binnen een paar minuten onderkoeld en wij kunnen dus ook het ijs niet op om de hond te gaan halen! :cry:

Wij als mensen kunnen inschatten of het ijs dik genoeg is om op te lopen maar honden zien dat verschil niet!

Heel veel mensen onderschatten het risico van het ijs en vinden het wel grappig om te zien hoe een hond heen en weer glijd op dat ijs. Buiten het feit dat ze er door heen kunnen zakken is het ook nog eens heel slecht voor de spieren van de hond. Kijk maar naar jezelf als je in een splagaat glijd :)

Misschien vinden jullie mij aan de strenge kant maar dat komt omdat er elk jaar verhalen in de media verschijnen dat honden door het ijs heen zakken. Zoals bij de kralingse plas, in het midden van de plas is het hondje verdronken. Je moet er niet aan denken dat jezelf daar aan de kant van de plas naar staat te kijken :cry: Tevens zie ik zelf elk jaar op de sloten en vijvers honden lopen en eigenaren die dat geweldig leuk vinden, terwijl ik (bewust van de risico`s) met buikpijn er voorbij loop.

Lieve mensen, een gewaarschuwd mens telt voor 2!!!! :) Verder uiteraard veel sneeuw plezier toegewenst!!!

Plaats reactie