Pagina voor Trudie en Faas

Deel hier je leuke verhalen met je medecursisten, stel vragen naar aanleiding van de lessen etc
hylke
Site Admin
Berichten: 2199
Lid geworden op: 15-08-2010 21:51

Pagina voor Trudie en Faas

Bericht door hylke » 19-12-2011 22:11

Beste Trudie,
Via deze pagina kun je al je vragen stellen met betrekking tot de opvoeding van Faas. Natuurlijk zijn ook de leuke verhalen en avonturen van harte welkom. Veel plezier op het forum!
Groetjes Hylke

Trudie
Berichten: 18
Lid geworden op: 19-12-2011 22:10

Bericht door Trudie » 21-12-2011 19:22

Hallo Hylke,

Ben al een paar dagen bezig om interactief bezig te zijn met dit forum, maar het is tot nu toe niet gelukt.
Nu laatstse poging anders vraag ik je het zaterdag wel.
Vandaag tegen het feit aangelopen dat als ik bezig ben in de keuken Faas er niet bij kan hebben, maar zoals je weet is het een open keuken.
Hoe ga ik hiermee om?
Ik heb nu steeds "nee" gezegd, maar ws onduidelijk omdat hij wel in de kamer mag!
Mvg,
Trudie

hylke
Site Admin
Berichten: 2199
Lid geworden op: 15-08-2010 21:51

Bericht door hylke » 21-12-2011 21:01

Hoi Trudie,
Nu is het wel gelukt ;-)
Wat helpt in dit soort gevallen is om een visuele lijn te trekken. Ik heb dit bijvoorbeeld opgelost door een streep met tape over de grond te plakken en zodra mijn hond een teen over die lijn heen zette, stapte ik direct op haar in en liep haar de keuken uit. Dit hoefde ik maar één dag te doen, en toen ging ze keurig voor de lijn zitten. Daarna heb ik de lijn steeds kleiner gemaakt tot ik uiteindelijk geen lijn meer had.
Snap je wat ik bedoel?
Groetjes Hylke

hylke
Site Admin
Berichten: 2199
Lid geworden op: 15-08-2010 21:51

Bericht door hylke » 22-12-2011 09:23

ANTWOORD VAN TRUDIE:

Hallo Hylke,

Ik begrijp wat je bedoelt, ga het uitproberen!
Nu nog het volgende waar we mee zitten: 's-avonds gaat Faas zonder morren in zijn bench, wanneer hij zich laat horen rond 5/6 uur laat ik hem uit om zijn behoefte te doen.
Vervolgens wil ik weer even terug naar bed, maar dan begint hij enorm te piepen en blaffen, zowel met deurtje open of dicht, het houdt niet op zodat ik na 10 minuten (als hij even 10 sec. stil is) toch naar beneden ga, ook al heb ik me laten horen boven met lopen etc.
Ik heb het idee dat hij zich op dit moment in de steek gelaten voelt, terwijl ik gisteren zonder problemen even naar de Spar ben geweest!
Mvg,
Trudie

hylke
Site Admin
Berichten: 2199
Lid geworden op: 15-08-2010 21:51

Bericht door hylke » 22-12-2011 09:27

Hoi Trudie,
Dit is een herkenbaar probleem. Er zijn meer pups die na zo'n lange nacht alleen gewoon niet weer alleen willen zijn.
Wat je eigenlijk zou moeten proberen is om zijn focus op iets anders te krijgen, Wat bij een andere klant heel erg hielp was een heerlijke kluif, waar hij echt zijn best voor moest doen. Daarmee kon zij het nog een uurtje rekken, tot ze zelf naar beneden kwam. Neem hem mee naar de dierenwinkel en kijk waar hij enthousiast op reageert. Die kluif geef je hem ALLEEN als je hem voor de 2e keer in de bench moet doet vlak na elkaar.
Rek het er eerst maar eens een 20-30 minuten mee, en dan bouw je dat verder uit.
Groetjes Hylke

Trudie
Berichten: 18
Lid geworden op: 19-12-2011 22:10

meelopen

Bericht door Trudie » 27-12-2011 14:34

Hallo Hylke,

Faas doet ineens lastig met meelopen a/d lijn, gaat gewoon zitten of dingen opeten uit het gras, ook met de lange lijn en met de rug naar hem toestaan maakt geen indruk op hem.
Gisteren zijn we naar de kinderboerderij gegaan en dat stuk door het veld liep hij los prachtig met me mee.
En met de oefening afgaan gaat hij naar achteren lopen zodat hij niet echt af gaat. Kortom hij maakt het me nu even lastig.
Wat betekent het eigenlijk als hij zijn pootje steeds opsteekt?
Groeten,
Trudie

hylke
Site Admin
Berichten: 2199
Lid geworden op: 15-08-2010 21:51

Bericht door hylke » 28-12-2011 10:06

Hoi Trudie,
Neem hem dan maar rustig gewoon mee met de lijn, ookal gaat het met lichte dwang. Als het vooral het eerste stukje bij huis vandaan is, til hem dan tot de brug. Waarschijnlijk wil hij vanaf dat punt wel gewoon lopen.

Wat goed dat je hem bij de Kinderboerderij lekker hebt los laten lopen!

Wat de AF betreft......had ik jou het trucje laten zien waarbij je Faas onder je been door lokt?

En dan mijn laatste vraag.....hoe steekt hij zijn pootje op? En in welke situatie? Het kan namelijk bedelgedrag zijn maar ook een stresssignaal.

Groetjes Hylke

Trudie
Berichten: 18
Lid geworden op: 19-12-2011 22:10

Bericht door Trudie » 28-12-2011 19:02

Hoi Hylke,

Het pootje omhoog is denk ik bedelgedrag, want hij doet dit in situaties als hij aandacht wil.
Het AF ging vandaag soms wel goed. Je hebt dat trucje met het onder je been doorlokken laten zien, maar dat lukt meestal niet bij mij want dan zit hij braaf maar AF gaat dan niet en dan moet ik vervolgens op de grond gaan zitten en staat hij al weer te springen, maar we blijven het proberen.
Het meelopen onder dwang gaat soms wel,soms niet, blijft moeilijk.
Vanmorgen vroeg ben ik even met hem naar het Schollebos geweest, loopt dan los prachtig mee, we hebben geen andere honden gezien, was te vroeg denk ik.

hylke
Site Admin
Berichten: 2199
Lid geworden op: 15-08-2010 21:51

Bericht door hylke » 28-12-2011 21:37

Hoi Trudie,
Wat goed dat je hem lekker los hebt laten lopen! En fijn om te horen dat het zo lekker ging. Ik zie je hopelijk donderdag en anders in ieder geval vrijdag dan hebben we het er even verder over.
Groetjes Hylke

Trudie
Berichten: 18
Lid geworden op: 19-12-2011 22:10

zindelijkheid

Bericht door Trudie » 30-12-2011 22:18

Hoi hylke,

Het ging goed tot vanavond 19/20 uur
Hans las de krant, ik keek top 2000,
Tussendeur was dicht, Faas lag op zijn handdoek in de huiskamer
Hoorde Faas piepen, had hij n.b. in de keuken een plas gedaan!!!!!!!!
Ben met hem naar buiten gegaan, heeft na veel moeite gepoept .dus ik was gerustgesteld.
Wij zaten weer rustig tv te kijken en toen roken we dat hij nog niet uitgepoept was, heel veel dus binnen op de omgekeerde mat!
Hieraan voorafgegaan was wel dat ik heel vaak met hem naar buiten ben geweest,hij niet mee wilde lopen en ik dus weer onverrichterzake terug naar huis ging, wel nog een keer geoefend met nee met een half kapje brood en datr ging gord!
groeten,
desperate trudie

Plaats reactie