Zindelijk maken

Als je ergens tegenaan loopt in de opvoeding van je hond, kun je in dit forum je vragen stellen.
Plaats reactie
CarolineW
Berichten: 4
Lid geworden op: 27-02-2012 21:42

Zindelijk maken

Bericht door CarolineW » 03-03-2012 13:46

Ashley is nu sinds 2 weken bij ons.
Ashley was al krant zindelijk toen ze bij ons kwam.
Daar is alleen nu niet veel meer van over.
Ashley plas en poept af en toe nog wel op de krant maar ook veel er naast.
Na het eten, na het spelen enz gaat Ashley naar buiten, op het balkon,
hier doet ze dan weinig tot niets en doet het vervolgens binnen, naast de krant.
Buiten, op het gras, doet Ashley ook niets.
Graag wil ik hulp en advies hierin!!!
Ik kan geen goed beeld krijgen wanneer Ashley der behoefte moet doen, ik heb dit geprobeerd bij te houden maar ze doet ook veel in huis als ik het niet ziet.

hylke
Site Admin
Berichten: 2199
Lid geworden op: 15-08-2010 21:51

Bericht door hylke » 03-03-2012 19:55

Hoi Caroline,
Zaak is om hier zo snel mogelijk controle over te krijgen. Als ze op het balkon niets doet en je haalt haar weer naar binnen dan doet ze haar ding gewoon in huis. Als je een pup zindelijk wil krijgen is het dus zaak om:

* Na slapen, druk spelen en eten naar buiten te gaan. Een grasstrook heeft mijn voorkeur omdat je je hondje niet wil leren op de stenen te ontlasten want ook als je in de koopgoot loopt is het daar dan één grote uitlaatgoot voor haar. Maak er een wandeling van zodat de kans groot is dat ze het niet op kan houden

* Lukt het dan niet buiten, dan sluit je haar of op in de bench, of je neemt haar op schoot. In beide gevallen zal ze heel onrustig worden als ze echt moet en op dat moment zet je haar of weer op het balkon of gaat opnieuw lopen. Lukt het weer niet? Terug op schoot of in de bench

* Naast de momenten genoemd bij het eerste sterretje, zal je haar zeker om de 3 kwartier buiten moeten zetten als ze wakker is. En als het dan niet lukt? Bench of schoot.

Met elk ongelukje dat ze binnen doet, wordt het moeilijker voor je, dus het is echt er bovenop zitten. Je zou ook tijdelijk een puppyren kunnen neerzetten met kranten erin, zodat ze in ieder geval weer krantzindelijk wordt.
Maar aan de andere kant.....uiteindelijk leer je haar daar nog steeds niet mee buiten plassen. Het is heel hard werken deze periode en voor jou moeilijk omdat je en in een flat zit, en met een kleine zit. Maar het hoort bij het nemen van een pup ;-)

Hoe gaat het 's nachts nu?
Groetjes Hylke

CarolineW
Berichten: 4
Lid geworden op: 27-02-2012 21:42

Bericht door CarolineW » 03-03-2012 23:02

Bedankt, we gaan er mee aan de slag!!
Vanavond zijn we weg geweest en toen heeft ze ook niets gedaan in de keuken, dus het is echt heel wisselend.

S'nachts gaat het nu goed, Ashley heeft nu 4 nachten bij ons in de slaapkamer geslapen, net naast de deur.
Vanavond wil ik proberen om de bench net buiten de deur te zetten.
Ze wordt s'nachts niet wakker en plast ook niet meer in de bench.
S'morgens loopt ze dan gelijk naar de deur en doet ze der behoefte op t balkon
Overdag gaat ze ook meer in de bench nu die in de huiskamer staat.
Uiteindelijk wil ik de bench helemaal in de keuken, ook overdag, kan ik dan het beste ook steeds verder naar de keuken toe werken??

hylke
Site Admin
Berichten: 2199
Lid geworden op: 15-08-2010 21:51

Bericht door hylke » 04-03-2012 08:27

Hoi Caroline,
Wat een goed geluid over de nachten! Dat gaat dan gelukkig wel goed. Wat het verplaatsen van de bench naar de keuken betreft......als je nu de bench vanuit de slaapkamer alvast rustig naar de keuken verplaatst, maar hem overdag nog even in de woonkamer zet, dan werk je daar eigenlijk al goed aan. De overgang van dan 's nachts de bench gelijk in de keuken zetten is de volgende stap.
En daarna kan je de bench ook overdag in de keuken laten staan.
Groetjes Hylke

CarolineW
Berichten: 4
Lid geworden op: 27-02-2012 21:42

Bericht door CarolineW » 09-03-2012 13:02

Hoi Hylke,
Nog even over het zindelijk maken.
Op dit moment gaat het op de krant plassen en poepen goed.
Alleen met uit laten doet ze nog steeds niks buiten op het gras.
Ik loop ong 15-20 min buiten. Vervolgens doet ze het dan binnen op de krant of op het balkon.
Ik heb gekeken of ik aan gras kan komen maar dat is lastig, weet jij miss nog een andere manier?
En in hoeverre mag je 'boos'worden als ze binnen der behoefte doet?
En dan nog een vraagje, Ashley blijft erg in dingen bijten, aan je sokken hangen enz. Dit doet ze ook bij Leila.
Ook pakt ze steeds het speelgoed van Leila.
Wat kan ik hier het beste mee?

Groetjes Caroline

hylke
Site Admin
Berichten: 2199
Lid geworden op: 15-08-2010 21:51

Bericht door hylke » 09-03-2012 15:12

Hoi Caroline,
Nog steeds blijft mijn advies om haar vanuit buiten direct in de bench of op schoot te zetten als ze geen plas gedaan heeft. Ze moet nu echt gaan leren buiten haar behoefte te doen, anders wordt het steeds moeilijker.
Dus in de bench of op schoot en als ze gaat jammeren, eerst weer naar buiten.

In plaats van gras zou je ook gewoon wat aarde van buiten kunnen scheppen, dan heb je in ieder geval iets wat linkt met buiten plassen op het balkon.

Wat betreft het bijten in voeten, heb je de plantenspuit al geprobeerd?
Het zal best even wat voeten in de aarde hebben om haar te leren dat ze niets met het speelgoed van Leila mag, dat is vooral goed opruimen.

Groetjes Hylke

Plaats reactie